Respektující komunikace s dětmi na táboře
Nejen díky výuce výtvarného umění jsme si vědomi důležitosti respektující komunikace mezi lektorem a žákem nejen v rámci našich prázdninových táborů. Respekt a ocenění druhého vytváří klidný prostor pro budování vzájemné důvěry, prostředí, které motivuje a podporuje individuální rozvoj kreativity, zručností a dovedností.
V rámci naší výuky se snažíme držet přítomnosti, o věcech mluvíme "tady a teď". Snažíme se věci řešit přímo na místě, hledáme společně s žákem jejich řešení a rozuzlení. Vždy se držíme konkrétního výukového "problému", snažíme se vyhnout se hodnocení osoby, srovnávání s jiným žákem. Ve výuce je pro nás vždy důležité, abychom dávali prostor - aby žák měl možnost se sám rozhodnout, omezujeme příkazy a pokyny, ale nabízíme možnost spoluúčastnit se na řešení. Zaměřujeme se na pozitiva, používáme pozitivní popis, oceňujeme pokroky, bereme v úvahu emoce a snažíme se co možná nejvíce porozumět pocitům, které při různých činnostech vznikají a které se učíme společně prožívat.
Rozvoj kreativity je postupná cesta, na které by dětem nikdo neměl klást zbytečné překážky. Každý jsme jedinečný, máme své individuální talenty, dovednosti a vlastnosti, každý pocházíme z jiného prostředí, rodinného či sociálního, a proto u každého z nás vede i cesta k vysněným cílům indiviuálně.